Jak inaczej namówić do usługi lub artykułu niż przekonując ewentualnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, w następstwie tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on godziwy technicznie i prosty.